fredag 14 februari 2014

Ett hem + Alessi



Förra veckan var det dags för Alessi att visa sina "nya snyggheter" och Trendgruppen hade förlagt visningen på det vackra hotellet, Ett Hem.


Det var mycket som var fint, men Alessis nya bestickserie, Eat.it blev min favorit. Den föll mig helt och hållet i smaken just för att den var så enkel, tidlös och helt utan krusiduller.
Tjusiga var också de stora skålarna i metall (design av Claudia Raimondo) som tillverkas i både svart och vitt. Sedan fanns det fina tekannor helt i rostfritt stål, vackra träbrickor och roliga vin-flask-tillbehör mm.

 
Föll som en fura gjorde jag också för den makalöst läckra takbelysningen som hängde över det maffiga bordet i biblioteksdelen, i efterhand har jag fått veta att den är designad av Lindsey Adelman.
 
(Tusen tack för infon Helena som har bloggen Bohem Chic)






Här kommer ännu ett collage med bilder från Ett Hem, galet vackert! Eller hur?
Ett sånt kök står på min önskelista. Det var som en dröm med mycket rostfritt, trä och marmor. Snyggare kombo finns inte.

Kram och god natt!

Susanne xoxo

psst. Du vet väl att alla ord i texten med fetstil är länkar både till hotellet och till Alessi.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin