onsdag 24 augusti 2011

window day

on our diningtable right now

I dag ska jag börja med det jag förknippar med att hösten sakta men säkert är på väg...

Jag ska sätta in våra innanfönster igen. Det innebär en himla massa jobb, men precis lika härligt som det är att plocka ut dom på våren, lika härligt är det när dom är nyputsade och sitter där igen för vintern . Det är en sorts bekräftelse att vår nästa årstid är på väg och att vi snart kan vara mer inomhus och ha en massa soffhäng och mys igen...

.........................

Today I will start polishing our windows. A hard work, but it's so nice when it's done...

see - you - later - blogfriends

Susanne

13 kommentarer:

Just White sa...

I agree, polished windows look so good!! Have a lovely day!!

Linda sa...

Vilken fantastiskt vacker bild! Kram Linda

Rozmeen sa...

Hi Susanne,

How are you?
LOVE your pictures..

xoxox Rozmeen

kråke sa...

vackert...:))

myspys på dig...

kram kråke

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån vacker glas och porslinshög på bordet!!! Och så stilla och vackert med snäckorna i fatet, badrumsrenovering, avis!! Åh så fint det ska bli, spännade att se vad du väljer för färg och material! Näää, va drygt, jag vill kunna öppna mina köksfönster ett tag till ju!!! Jag väntar några veckor med mina och hoppas på sommar hela september=) Mari. ( mailar ang den 4e)

Lilli LIEBELIG sa...

Åh, det är alltid trevligt med er här i bloggen! och om dina fönster rengörs med en snabb kopp kaffe jag kommer över. är inte så långt från Tyskland ... : O) Jag ser så mycket som din blogg! du är mig naturligtvis alltid välkomna med mig.
Många hälsningar från Lilli

Oh, it's always nice with you here in your blog! And if your windows are cleaned I come over to a quick coffee. Is not so far from Germany ... : o)
I like to look so much in your blog! You're me of course always welcome on my blog.
Many greetings from lilli

Mys och hemtrevnad sa...

vi hade innanfönster i vårt första hus...var något visst som du säger med att plocka i och ur...Jag satte alltid ett pyttelitet glas med ättika och lade några hela nejlikor i fönstret så det inte skulle komma in djur eller fukt....farmors recept på fönstervård...ler...kramis semlan

House of Fiddeli sa...

Härligt med höstfix, mysiga bilder du tar!

Lina

Sallys hus sa...

hmmm...jag måste också ta tag i våra fönster....:( det värsta jag vet.....
kram

Ivy and Elephants sa...

Beautiful shot of the window. I love your photos! Always fabulous.

Paula

Elina sa...

Så mysigt det låter. Och vilka snygga glas!

Kram Elina

Unknown sa...

Hello Susanne,

I hope this finds you well.

gorgeous table designing you have there.
just the right pieces to make me think you were about to serve a gorgeous morning tea.

Yuck! Window cleaning - a job I hate but always do as I hate dirty windows.

have a great day (and a rest after the cleaning

x
Loulou

G:a Affären sa...

Ett hus med innanfönster innebär en hel del pyssel, men det är det värt, eller hur?
Jag är lika förundrad varje år att det finns klisterremsor att köpa!
Fick höra att med lite mjölk i vattnet håller sig remsorna bättre på plats. Kan vara värt att prova.
/Cia

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin