måndag 28 juni 2010

Slow motion...


Hej på er!
Här hemma går allting i slow motion just nu... Det händer inte mycket. Inte här på bloggen heller...
Just nu njuter vi för fulla muggar av det vackra vädret så länge det nu varar. Det är så härligt när man kan sitta ute sent på kvällarna med tända lyktor och mysa, och jaga bort envisa myggor också förstås, grr... (Om de små jäklarna ändå ska trilskas så kunde de väl suga fett istället för blod, eller hur? *fniss*) 

Hoppas ni också får vara lediga och tillbringa mycket tid utomhus med era familjer!

Not much is happening right now in me and Alice house! We just enjoy being together in the lovely weather we have right now. Most of the time we spend outside... Hope you have the best of times too!!!

SummerLove from Susanne

23 kommentarer:

Vida sa...

härligt att du njuter av sommaren med familjen...du har tolkat årstiden helt rätt, man ska vara slö nu :))

när jag får en sekund över cyklar jag ner till havet med min solstol som jag sätter några meter ut i vatten och där sitter jag så länge jag kan ;D

vilabrunafötterkram
Vida

n o r d i n g å r d e n sa...

Suga fett, ha, ha, ja en sådan mygga kan de väl lätt uppfinna: )

Vilken vacker uteplats ni har, så fint och den stegen är ju bara för läcker!

Näpp, ut i solen igen! Mari.

According to Nicky sa...

haha roligt med myggan :D Härlig bild!!

Ha det bra! :) Kram/Nicky

Karin Krut sa...

Hehehe.. fettsugarmyggor, jo det vore allt nåt det! :D Men dom fick gärna vara lite större då ;)
En sån härlig uteplats ni har! Ååh så gärna jag vill gräva bort, bara lite gräs här... vi har inga platser utan bara en massa gräs gräs gräs överallt. Grannen ska ta hem sin grävmaskin och då vet man aldrig vad som kan hända på vår tomt ;)
Ha en skön och härlig sommar nu när värmen äntligen är här!!
Kram Karin

Monica sa...

Hej !!
WOW, vilken fin bild !!
Härlig uteplats ..
Ja, en fettsugarmygga,det skulle jag inte tacka nej till....
Ha det så bra i sommaren !!
Kram,Monica

koralee sa...

Oh I love your sweet world! xoxoxo

Mamma C sa...

Vilken skön uteplats ni har. Vilka dagar vi har fått nu oxå. Det finns ingen som vill vara inomhus nu.

Kram Mamma C

Millas hem sa...

Haha! Ja, jädra vad det hade varit bra! Lite fettsugning sådär på sommarkvällarna!=))

Kram Camilla

Anonym sa...

Hej vännen!

Hoppas det gick bra med sonen. Jag blev faktiskt lite förskräckt när du skrev att ni blev hemskickade, kändes inte proffsigt. Fast din kille verkar vara en stark en så det går säkert bra :)

Vad fint det är i trädgården med jalusierna. Har du någon jalusi att sälja på loppisen? Maila mig på fb i sådant fall är jag intresserad.

Kramiz Lena

Eva sa...

Jag fann ett inre lugn under dessa tre dagar som vi var lediga och det kändes nästan som om jag redan hade semester. Tyvärr är det två arbetsveckor kvar...

vi sitter gärna ute på kvällarna, men just för tillfället känner jag mig så ensam. Fotbolls VM du vet...suck.. fniss

Ha det bra!
Kram Eva

Det vita dårhuset sa...

Visst är livet njutbart !!
Kramis ♥

Ett Vitare Hem sa...

Livet SKA gå i slow motion just nu, det är sommar och vi ska laddas med energi ;o)
Ha en riktigt underbar dag!
Kramis/LenaS

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja det gäller att passa på och njuta! Efter denna vinter är vi nordbor värda varenda solstråle!!

Kram Annica

A House With A View sa...

Passa på att njuta sommaren, det gör du rätt i! Underbar bild!

Kramiz aka

tre nyanser av vitt sa...

ja visst är det härligt underbart väder, tror nästan inte man är i Sverige...njuter! Vilka fina kransar du gjort i förra inlägget...ska jag komma ihåg och göra likadant, tack för inspirationen.
Må så gott/Marie

signerat 71 sa...

Ja, här njuter vi oxå för fullt. Jag börjar dock bli lite trött på den där fotbollen VM...

Imorgon ska det dock bli lite molningare här och jag ser möjligheter att röja på kontoret - det behövs verkligen...
Kram J

Lilla huset på prärien sa...

Vad härligt det låter Susanne! Själv jobbar jag hela dagarna medan mannen o barnen är lediga. Det känns sådär faktiskt... Längtar efter lite ledighet nu!

Kram Jenny

Sussi sa...

Underbar uteplats!

Fettsugande myggor...vilken idé! Fixa såna och du får Nobelpriset!
Se till så att man kan styra dom små rackarna att hålla sig till magtrakten när dom ska ta ett skrovmål...det vore helt perfekt!

Kram
Sussi

Anonym sa...

Hi Susanne,
Your outdoor sitting area is lovely...love all the white furniture and that ladder!
Have a wonderful week!
~ Jo :)

Cecilia sa...

Men du, det var ingen dum idé, det där med att myggorna borde suga fett istället ... Då gäller det bara att rota den tanken hos myggorna själva också ;)
Ååh vilken mysig blogg ni har!
/Cecilia

Katja - Bag End sa...

We've also had a lovely weather here in the Netherlands. Your gravel patio area looks very nice :-)

Wishing you lovely summer days,
Katja

Galleri Hönshuset sa...

Hej på er, allt väl?

Visst är det skönt ute =)
Hur är det med Anton? Är han redo för sjuan nu? =) Eric tycker det ska bli kul. Han har valt NO inriktning så det blir och plugga mycket. Men det blir bra, då får även jag lite repetion...

När öppnar ni loppiset?

ha det gött. Kram Pirre

LOPPISLIV sa...

Ja man får passa på att njuta av uteliv nu medans vädret är så underbart. Så fint ni har det på er uteplats. Kramis Paula

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin