onsdag 21 april 2010

Candles...

Våra sista stearinljus sitter nu i stakarna. Snart dags för en tur till IKEA igen och fylla på lagret. För här hemma tar aldrig ljussäsongen slut.
Vi tänder ljus året om...
....................
Nu har vi två soffor i vårt teverum. Bakom den ena soffan står detta bord.
Där har jag samlat alla våra gamla, sneda, vinda och charmiga ljusstakar...
Ni kommer få se en helbild över rummet när det är klart. Kuddar och överdrag tvättas för tillfället...
....................
On a table behind one of our sofas I have collected some old and charming candlelights...

Tack för i dag,  era kommentarer gör mig så glad!
Susanne

33 kommentarer:

beate sa...

fiiint! hos oss er det også stearinlys hele året.

nyt dagen
klem beate

Rianne sa...

Beautiful candlelights you have behind your sofa.

It was also fun to read your post from this morning. I don't have a car. Everything I do, I do by bike (work, shopping ect..), but I live in the middle of a city and riding a bike is pretty normal here in the Netherlands.
Have a nice sunny day!

Julias vita drömmar sa...

Åhåå så fint du gjort det här på bloggen, jag håller på jag med som du såg :)

Här är det alltid njutbart att komma in, insiration i stor dos, tack!

Kramar/Julia

Körsbärsgården sa...

Hej Susanne!

Varje gång jag tittar in till Dig blir jag lika glad och förvånad: Du har alltid en massa fint att visa och det tycks aldrig ta slut på varken idéer eller lust att dela med Dig. Tack för det!

Lunchhälsning från Karin.

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Så vackert!!
Japps, ljus förbrukas även hos oss året om..
Oj då, utan bil..ingen höjdare..visst är det ju så att man kommer på alla ställen man behöver åka till då man inte har någon bil!
Ha det gott!
Kram Camilla

gamla skolan sa...

Vackert ! Jag tänder också mkt stearinljus , året runt . Det är charmigt med olika udda ljusstakar så i grupp. Jag har också ett gäng , som står på rad . Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

H A N N A S - F O R M sa...

VACKERT VACKERT VACKERT.....gud så underbart det är hos dig!

KRAMAR i massor!
Hanna

Tulipa sa...

Hej!
Nu gör du mig riktigt sugen på att bunkra ihop en rejäl samling ljusstakar hemma! Effekten av mera är såå fin!!

Trevlig (billös) onsdag!

Kraam mariette

Linruz sa...

Underbart Susanne...som alltid.
Visst ska man tända ljus året runt.
Kram kram Lina

Anonym sa...

Wow that is beautiful!
Love your blog.
/Muriel

House number 15 sa...

Så fint!!

Gillar också att samla olika ljusstakar och visst går det åt mycket ljus. Tur att man har nära till det stora huset.

Spännande att få se resultatet på ommöbleringen, du har så fint.
Ha det gott!
Kram C

Jenny sa...

Hej Susanne!
Vilka fina ljusstakar du har, snyggt att blanda sådär::)

Ha det gott!

Kram Jenny

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..vet du..nu viskar jag..ett kapitel i vår bok ser ut ungefär så, ljusstakar samlade i olika höjder och modeller...
Kraaam Anette

fröken knopp sa...

Läckert Susanne!!

Även här hemma lyser ljusen året om, o snart får det nog bli en sväng för att fylla på förådet även här..:)

Varmaste kramarna Elin

ANETTESHUS.COM sa...

Enig med deg!! Her er det også levende lys året rundt;)

Så mange vakre lysestaker du har, Susanne!!!

Ha en fin dag!

Klem klem
Anette:)

Kamomilla sa...

Jag börjar ha slut på mina ljus också och det är ju nog nästan en katastrof!
Det blir säkert fint, jag ser fram emot dina bilder!

Carinas smedja... sa...

NICE!

koralee sa...

Adore that candlesticks today...what a beautiful image. xox

Hanna i Det stora grå huset sa...

Åååååååååååå!!!!!!!! Uuuunderbara!!!!!!

Kram på dig!

Hanna

vardagsvitt sa...

Enkelt & snyggt!!
En härlig samling ljusstakar som man kan förändra i oändlighet...
Kram Marith

red ticking sa...

i love these... my client and i went to an old antique store and purchased many different candle sticks all odd shapes sizes and they are all on her buffet now... so charming... they perk up any piece of furniture!
xx

rosenskära sa...

Ska du ta med dig cykelkärran till Ikea...?!

L

Sara sa...

Såå vackert med alla ljusstakar. Vi tänder också ljus året om.
Kram

Vintage House sa...

Åh så uderbart vackert.
Du är ju bara så fruktansvärt duktig.
Tack för all inspiration.
Har oxå en bricka med alla olika sorters ljusstakar, så snyggt.
kram
sandra

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vackert!! Ljus vill man aldrig sluta med. Längtar efter ljumma sensommar-kvällar med tända lyktor i träden..
Kram Kerstin

Annas skattkammare sa...

Så ljuvligt fint med alla charmiga ljusstakar ihop! Ska bli skoj att se hur det blivit i tv-rummet!
Kram /Anna

Mamma C sa...

Visst kan man elda på året om. Mycket härligt bord med charmiga ljusstakar.
Kram mamma C

Vida sa...

- så fint så fint med alla ljusstakarna i olika storlekar men mitt hjärta börjar slå dubbelslag när jag ser halmhatten i bakgrunden...är en hängiven halmhattsamlare...hehe

kramkram
Vida

Anonym sa...

Jag håller med föregående kommenterare. Är barnsligt förtjust i stråhattar av alla de slag. Hoppas vi får se mer.
Tack för allt vackert du delar med dig till oss.
med de vänligaste hälsningarna MJ

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Jag vill bara gratulera dig till vinsten på min blogg. Jag hoppas att det blir bra med dessa. Återkom med adress till mig så skickas vinsten, stort Grattis!

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, vilken otroligt inspirerande och vacker bild på dina fina skönheter.
Kram på dig/ingela.

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Oh vilket fint ljusarangemang:)
Vi tänder oxå ljus året om, älskar levandet ljus!

Ha en fin dag

Kram Made

Angela sa...

Ååh så fina ljusstakar, gillar verkligen att blanda olika sorter, blir så fint!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin