fredag 11 september 2009

Tack Milko!

Jag har syndat! Har precis tryckt i mig en hög med chocolate chip cookies med mjölk... Fast vet ni, jag har bestämt mig nu. (igen!) På Måndag blir det andra bullar. Alltså inga sådana bullar utan bara nyttigheter, men det är inte Måndag ännu. Jag kan alltså fortsätta frossa hela helgen...
Mjölken njöt jag drickandes ur detta vackra glas som precis flyttat in hos oss. De köpte min darling i Frankrike. Visst är dom vackra! Tjocka, tunga och känns så där riktigt rustika. Till kvällen ska det diskas ur och sedan fyllas på med något gott Franskt rött vin istället. Vädret är så fantastiskt så det blir grillning här hemma...

Måste passa på att tacka Milko som äntligen tänkt till och gjort mjölktetrorna vackra... Vackrare än förut i alla fall, och med olika mönster från Dalarna...


Det vackra järnbordet fick jag också från Frankrike. Är helt underbart... Ska bara skaffa något höstigt från naturen att dekorera det med.
A few minutes ago I had lots of those unhealthy, bad for you chocolate chip cookies! But they taste so GOOD! So on this coming Monday I have decided to start my new healthy life...(again *giggle)
I also drank milk in this wonderful glas my darling bought to me in France. They are old, heavy and really rustic...
He also bought me this little irontable with a perfect shabby surface... Have a nice weekend with or without cookies!
Ha det så bra & tack för i da´! Kakmonstret Susanne

28 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhhh du, mjölk och cookies..mummsss...här har du en till som börjat på slanka linjen, jag ska bara fika på Fredagar...
Så idag mumsar jag..
Sååå fina glas, och det där bordet, herregud vad han kan hitta saker din man !! Nu längtar jag tills du visar allt det andra..
ha nu en toppen helg
Kraam Anette

Tulipa sa...

Hej Susanne!
Vilken darling du har som kommer hem med det ena fina efter det andra! Hur lyxigt som heslt ju!

Visst är det kul när det blir snygg design på vardagsförpackningar. Mer sånt!

Lite vin blir det till kvällen här också, men inte i såna digniteter som dina franska glas, fast kristall i alla fall..!

Ha det bra i solen!
Kram mariette

Fågel Blå sa...

Jösses så mycket kakor skulle jag aldrig kunna få i mej!
Fint bord, sånt skulle jag verkligen vilja ha!
Kram kathrine!

Galleri Hönshuset sa...

Halloj...
Tänkte också på hur fina mjölkpaketen har blivit när jag handlade i morse.

härliga glas och bordet var riktigt fin.

ha det...Kram Pirre

Love Your Homes sa...

Mmmm....jag är hur lättledd som helst i kakornas värld! Har ingen som moral när någon viftar ....

Förstår du vilken 10-poängare du har i karln din!!!!

Ha en trevlig grillkväll.

Kramar från Ia

Anna-Malin sa...

Mums vad det ser gott ut!

Vilka vackra saker han tagit med hem, din man!
Väntar med spänning på det andra =).

Kram A-M

Liten Bod sa...

Häftigt bord! Hur fick han med sig det hem? Inte som handbagage på flyget i alla fall :) Ska på semester en vecka nu, sen ska jag också bli nyttig... Kram, Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilka vackra glas!!! Och kakor och kall mjölk, gud va gott, jag kan äta massor till en liter mjölk: )

Ja, visst, jag såg också de nya mjälkpaketen, snygga!


Läckert bordd jag fann också ett läckert bord i dag, till en struntsumma! Lycka.

Ha en mysig kväll med rödvin i de vackra glasen.

Trevlig helg!

Lauras gård sa...

Hmm, tänk vad lika vi är! Jag tänkte också börja ett nytt liv på måndag... Smällde i mig en påse godis på väg från jobbet, man måste ju ha lite att ta av om man ska gå ner i vikt eller hur??? Kan tänka mig att det är som julafton då din kära kommer hem från sina resor. Ha en skön helg! Kram Stina

Pysselpalatset sa...

Hej Susanne,
Ser förödande gott ut. Vackra glas, håller med det är härligt att dircka ur vackra glas oavsett om det gäller dyrbara champagner eller mjölk, Varckra bilder. ha en god helg.. kramar Jeanette

Annas skattkammare sa...

Så gott det ser ut med kakor och mjölk! Men du.. visst måste man få njuta lite ibland med.. det är ju fredag.. =)
Trevlig helg!
Och grattis till de franska skönheterna!
Kram Anna

Lilla Trollbacken sa...

Japp, här har man tryckt i sig en påse Non stop. Sitter här och ångrar mej, men det finns ju liksom ingen hej när fredagen kommer. Har inte en tala om för ungarna att det fanns en påse....
Ja,ja, det finns ett par chokladkakor oxå, men dom får jag väl låta bli med tanke på vad som ligger i magen och skvalpar haha!
Ha en härlig helg Susanne!
Kram Gabrielle

Lilla Trollbacken sa...

Men herre gud så många stavfel det blev. Ingen hejd ska det vara. Och ens talat ska det va oxå!
hej hopp
Gabrielle

Anci sa...

Hej !
Oj, vilken fest :)
Mjölkpaketen är fina, roligt att det är en tanke bakom.

Ha det så bra i helgen !

Kram
Anci

Mamma C sa...

Nog måste man få unna sig lite gott så här på fredagen. Jag har klämt i mig några kladdkakor. Skyller på att dom var så små. Kör din man lastbil, för att få hem så mycket fint fån hans resor.
Ha en solig och fin helg.
Kram Mamma C

rosenskära sa...

Hej Suss! Hade de mjölkpaketen funnits i somras när vi var i Dalom, hade jag köpt med mig några hem! Ska tipsa Skånemejerier om att göra likadant, med skånska allmogemönster!

Kaka - mjölk = Sesame Street!:D Kommer du ihåg honom, Kakmonstret, nu har han fått en kvinnlig motsvarighet i vackra Susanne från Dalarna!

Du, håll hårt i din man, vi är nog många gärna som skulle "låna" honom om vi fick lika fina presenter som du får!

Kram
Lena

Marias lilla Skafferi sa...

Vilket otroligt vackert bord, skönt slitet och alldeles.., alldeles underbart!!

Milko har betydligt snyggare förpackningar än Arla, verkligen!

Trevlig helg!

Hälsningar,
Maria

Kaylovesvintage sa...

Ok, I guess I start with you

Anonym sa...

Hej Susanne! Såg att du läser Pernilla Wahlgrens blogg. Visst är den toppen? Din och hennes blogg är två bloggar som jag följer dagligen. Din är även den riktigt bra förstås.
Ha en toppen helg.
Kram Birgitta

lottens vita och gröna sa...

hej vännen!
guuuuuuu så gott,
mmmm mjölk och kakor och glaset är helt ljuvligt och bordet då...gu jag svimmade visst, dunk så fint!!
njut av en härlig helg!

varmkram lotten

Inka sa...

Hejsan!


Hihi, ja, då kan du ju frossa hela helgen. Vilket vackert "mjölkglas". Och bordet är också bedårande.

En riktigt trevlig helg önskar jag dig

Inka

Hanna sa...

Fint bord.
Hanna

MumsiMumsan sa...

Så flotte melkekartonger :)
Mumsemannens mormor kommer fra Dalarna, og hun syntes det var veldig hyggelig å se :)
Ha en flott helg.
Mumseklemmer fra meg :)

SussiLibySweden sa...

Hej!

Vilka fina saker du fått från Frankrike...mysigt att få dricka något gott rött i de där maffiga glasen.

Ha en toppen helg, kramar från Anneli...SussiLi...

Ett Vitare Hem sa...

hehe jag älskar mjölk och fryst kexchoklad ;o) och jag håller med att föpackningen har gjorts trevligare!
Vilka fina saker du fått hem från Frankrike!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Körsbärsgården sa...

Godmorgon Susanne!

Satte en deg på jäsning innan jag gick för att hämta tidningen. Med den kom även Annonsbladet och vems vackra rum fyllde dess framsida om inte Ert! Och i tidningen fanns, förståss, ännu mer. Vilket fint hem Ni har skapat och vilken känsla Du har för detaljer!
Sol och blå himmel, ett fint inredningsreportage i tillägg till dagstidningen, ja nog duger den starten på lördagsmorgonen. Och snart kommer doften av nybakt bröd att sprida sig också. :)

Önskar Dig en skön helg och hoppas den kommer bjuda på mycket trevligt på alla sätt och vis!

Vänliga hälsningar från Karin.

Ina sa...

Ibland måste man få synda tycker jag annars blir livet bra trist. Det gäller att hitta en balans bara mellan det nyttiga och det lite mer förbjudna. Jag kör smågodis (min stor last) en gång i veckan sedan kör jag så kolhydratfattigt jag kan resten. Jag har gått ren Cambridge kur sedan i somras men nu äter jag ett mål mat per dag och dricker två shakes. En dag på helgen får jag synda dock och äta lite godis.:-)
Kram Ina

Lisa Porter sa...

What a lovely place to visit. Your blog is just beautiful & I have so enjoyed looking at all of your pictures. I need to translate so that I can read more about me and Alice.
I look forward to visiting you again soon.
Lisa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin